perjantai 7. elokuuta 2009

Vita, problematiska väggarna!

Här ser ni lite från lägenhetet igen. Nämligen nya tv bordet! Har haft det väldigt svårt att somna på kvällarna för att jag funderar vad jag skall göra med alla vita, tomma väggarna och hurudana gardiner det skall bli. Har ni några tips om hur fylla stora vita väggar med något? Tyg tavlor har vi funderat på men har inte hittat något fint tyg.. Ram gruppen skulle också vara toppen men vågar inte bårra så många hål i väggen... Så jag tar gärna emot tips :)

4 kommenttia:

  1. På Kodin Ykkönen eller Tiimari tror jag man kan hitta liknande megariskransar som på dedär små bilderna under "Mina favoriter". Så kan du installera din ramgrupp mha. fisklina. Fäst några fisklinor upp till takkantten och knut fast ramarna på fisklinorna i den ordning du vill ha dem. Ramen kan vingla lite om man rör i dem, men på så sätt behöver du bara göra några hål i väggen, men du kan ändå laga upp tiotals med ram. Istället för att borra kan man också spika små spik i väggen som jag tycker inte lämnar nästan alls några hål efter sig då man försiktigt drar bort dem. Har själv monterat ganska stora tavlor med bara två små spikar. På spiken ska man helst ändå lägga en tavelkrok så det är lättare att laga tavlan på plats och så den hålls där. Oj, vad lång kommentar de blev! Jag tycker för övrigt du lyckats bra med inredningen och i att behålla din favoritstil i alla element. :)

    VastaaPoista
  2. Hej Sonja. Vilken kiva blogg du har.

    Tygtavlor e kiva, gjorde en gång en av styrox och tyg, kan ju vara hur stor som helst. :)

    Kram

    VastaaPoista
  3. Hej lilla vän! Antingen lägger du 3-4 små tavlor bredvid varann, eller så lägger du 1-2 jätte stora tavlor, gärna av helt bara marimekko tyg? För marimekko är ju sonja! :) Kram! :)

    VastaaPoista
  4. Då ja ännu bodde på hyra la ja upp 2 stooora ramar, med ett kollage av mindre bilder i... di kan man då placera och organisera hur man vill. Kreativ frihet.

    VastaaPoista