maanantai 9. marraskuuta 2009

Ny vecka

Min vecka har startat i Kokkola. Konstigt, eftersom de int har gjort de på många månader..Minns int när ja sku ha vari här en söndagskväll eller en måndag.. de e många månader sen.
Orsaken varför ja e här e att ja e sjuk o kan int därför fara ti Vasa. Känns konstit att vara här me mamma o pappa. Konstit att ja nångång bott såhär :D I alla fall lär man sig att vara tacksam över saker som man har/får då man bor för sig själv. Jag syftar mest på maten, mina föräldrar äter ju knappt nå annat än kaffe o smörgås! Lycka är att få laga sån mat som man själv tycker om!
Men nu i helgen har jag nog fått bra mat, kan bero på att jag har varit sjuk och blivit lite mer ompysslad än vanligt.

Har varit under täcket här i tre dagar, har int vari ute utan bokstavligen bara vilat. Sömn har jag inte sett eftersom hostan kryper alltid fram till natten! Men jag tror att ELÄMÄ VOITTAA after all. Men rekommenderar er att ta nöfnöf vaccinet, d tar hårt på oss unga ifall vi insjuknar i H1N1 viruset!

Veckans feel good låt är Whitney Houstons Million dollar bill, den är min favorit just nu! Lyssna här!

Ha en bra vecka!
Sonja

2 kommenttia:

  1. kul me feelgood låtar! :) ja kyllä se elämää voittaaa.

    VastaaPoista
  2. Hej, vad roligt att hitta en julblogg till, länkar till dig hoppas det är ok.

    VastaaPoista